Friday 17 August 2012

Project 52


Ik kwam via een Facebook op een website.
En op die website schreef iemand elke dag een blog, over een glazen potje wat ze had versierd met mooie spreuken, vintage plaatjes, bloemen etc. Elke dag kunst in een potje. En dat zo'n potje zette ze dan elke dag ergens in de natuur. Degene die het vond, mocht ermee doen wat diegene wilde. Het houden, een nieuw potje maken, of gewoon er voorbij lopen.

Het bleek van mijn leerling Katie te zijn, die zichzelf voor een 365 dagen project had gecontracteerd. Elke dag een potje maken, uitzetten in de natuur, fotograferen en een blog erover schrijven. Geweldig!
En wat een discipline. Ik raakte gelijk geïnspireerd en riep uit dat ik ook een 365 dagen project wilde doen! Na wat googlen kwam ik erachter dat je helemaal niet ingewikkelde dingen hoeft te doen. Sommige mensen maken gewoon elke dag een foto van een bepaald onderwerp, bv een groeiende plant of een persoon. En ze bloggen er elke dag over.
"Dat kan jij niet", zei mijn man, "Dat moet je dan echt él-le-ke dag doen Bien."
Das waar.

Maar vorige week kwam ik nog een blog tegen. En deze dame deed ook een project, maar dan wekelijks. Project 52. Dat klinkt al beter! Zij beschrijft elke week een levensles die ze aan haar kids wil meegeven. Niet mijn ding.
Maar goed. Ik weet nog niet wat mijn wekelijkse project gaat worden, maar een uitdaging wordt het zeker!

Kijkje nemen op Katie's site met kunstpotjes?
Je vindt haar op www.scharrelkunst.nl

No comments:

Post a Comment